piątek, 30 kwietnia 2010

ten Kościół już mnie nie interesuje


      Luterański teolog, Hermann Sasse, komentował następująco sytuację po wprowadzeniu nowej Mszy w Kościele katolickim:

      Nikt nie wie, o co chodzi. W miejscu wyrosłej przez wieki Mszy stoi produkt rzemiosła liturgicznego... Jest to najbardziej rzucająca się w oczy demonstracja wielkiej rewolucji, jaka miała miejsce za naszych dni w Kościele Rzymskim. Znam wielu katolików - ludzi zarówno prostych, jak wykształconych - którzy wprawdzie wiernie wypełniają swój obowiązek niedzielny, ale czują się nieswojo w swym kościele. Żal mi ich Kościoła. Ze łzami w oczach powiedział mi pewien starszy nauczyciel, jeden z filarów swojej parafii: «Ten Kościół już mnie nie interesuje. Chcę tylko zbawić moją duszę». (...)
      My nie jesteśmy katolikami i możemy tylko z zadziwieniem przyglądać się, jak święty Zwingli wynoszony jest do czci ołtarzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz